Автомобилни гуми – ново поколение

неделя, 20 декември 2015 г.


Двадесет и първи  век продиктува много нови стандарти за най-често използваните продукти. Тази тенденция не подмина и автомобилната индустрия. Неотдавна група дизайнери и инженери представиха нова концептуална разработка под названието „Kuhmo's Maxplo”. Това са нов вид колела, които се очаква скоро да се появат на пазара и да спестят на шофьорите грижата по смяната на гумите при смяна на сезоните.  Особеното при тях е, че сами се адаптират към климатичните условия и пътната повърхност.




Основната и най-важната характеристика на „Maxplo Kuhmo” е, че с монтирането на колелата , необходимоста от сезонната смяна на гумите просто отпада. Монтирани веднъж и оставени на автоматичен режим, те автоматично се приспособяват към условията на пътната настилка, позовавайки се на данни, получени в резултат на  собствен анализ.

Целта на екипа е била да покаже, как гумите на бъдещето могат да изглеждат и функционират. Полученият окончателен продукт е подходящ за всякакви метеорологични условия, за всякакви пътни участъци, за всякакви терени. Или накратко казано непобедими гуми.Те се отличават с протекторни блокове, които се саморегулират според  различните промени на времето, от сухи до заснежени пътища. В дъждовно време, една добре планирана комбинация от периферни и триизмерни канали, ефективно изпомпва водата от контактната повърхност. При хлъзгави пътни условия протектора се разширява за да се оптимизират сцеплението и спирачната сила, а открива шипове, които улеснят пеминаването през сняг и лед.

Любопитна особеност са и някои допълнителни функции, като например способността на колелата да се разширяват или стесняват по команда на водача. Това би било много практично при движение по сняг или кал. Друго предимство са наличието на шиповете,(за които вече споменахме) които се откриват при необходимост за да осигурят по-добро сцепление. Пробиване на гумите с какъвто и да е остър предмет би било изключително трудно. Ако все пак това се случи, колелото автоматично ще замени повреденият сегмент.

Теглото на едно колело ще бъде около 12 кг. Размерите в нормален режим (без промяна) 700 х 700 х 250 мм. Във всяко от тях ще работи  малък електродвигател с двойка батерии. Гумите ще бъдат изработени от съвременни композитни материали.

Източник : novate.ru

Няма коментари:

Публикуване на коментар