Кой е виждал как боядисват новите самолети? Този процес е трудоемък и изисква обемна работа. Първо боядисват самолета в основен цвят. За руската авиокомпания „UTair” той е бял. За един нов самолет се използват около 100 кг боя, с която се покрива около 550 кв.м. повърхност.
След като боята изсъхне напълно, подготвят самолета за боядисване на най-важната част- логото, като напълно се съблюдава цветовата гама и фирменият стил, нали това е лицето на авиокомпанията.
С помощта на фолио работниците закриват онези зони, които не трябва да се боядисват или ще бъдат боядисани с различен цвят. Това може да са: фирменото лого на компанията, името, отличителните символи, а по късно се извършва работата по оцветяването и на тези елементи. Между другото, боядисването именно на тези елементи отнема най-много време от цялостния процес.
След като се покрият частите с фолио, се пристъпва към почистване и премахване на остатъчни мазнини.
Внимателно, с помощта на специален инструмент и немска прецизност, без да се пропусне и милиметър.
След като подготовката приключи, се пристъпва към боядисване от горе надолу.
Боята се пръска със специални електрически пистолети, което позволява равномерното и нанасяне върху цялата повърхност.
Работниците са облечени със специални антистатични дрехи - идеално гладки, без власинки.
Горната част е завършена - продължава се надолу.
Слоят на боята е много тънък – само няколко микрона.
Голямото лого на компанията”UTair” е готово.
Но има още емблеми в зоната на пилотската кабина.
Технологията е същата.
Всичко се оцветява в синьо.
След като боята изсъхне, защитното фолио се отстрянява.
И пред погледа ви се извисява красивият бял лайнер Airbus A321 в цялото си величие и отличаващото се из целият свят лого „UTair”
Източник: kak-eto-sdelano.livejournal.com
Няма коментари:
Публикуване на коментар