Япония ще има собствено гигантско виенско колело, което ще съперничи на Окото на Лондон по размер и по дизайн.
Наречено Японска Луна (Nippon Moon), колело ще бъде първо по рода си със специално разработен дизайн на двуетажна капсула. Всяка капсула – 32 на брой, ще съдържа различна тема, до която можете да получите достъп и да влезете чрез приложение за смартфон. Приложението ще ви запази място без да се редите на опашка.
През 2012 г. Японската фирма ”Ferris Wheel Investment”кани холандската архитектурана компания "UNStudio” да изработи дизайна на тип виенско колело - „Giant Observation Wheel” за Япония. Имайки предвид популярността на японската фирма в местната култура и милионите туристи от Югоизточна Азия, изискванията били проектът да добие международна популярност и да се различава значително от всички съществуващи до момента.
"Предизвикателството за "UNStudio" било да намерят различен, индивидуален архитектурен дизайн, който ще характеризира цялостната идея.
„Японска Луна" е новата бомба в областта на съвременната развлекателна култура. То е проектирано така, че да предложи едно пълноценно пътешествие на посетителя чрез опознаване на околната среда, културата и други туристи. Тази цел заема главно място в идеята. Четири са ключовите елементи, определящи логиката на социално-архитектурния дизайн - повишаване на емоциите, взаимна комуникация, познания и романтика. Чрез обединяване на интерактивни елементи от дизайна, се цели посетителят да стане физически част от колелото и да запази усещането дълго, след като е слязъл от него. За да се постигне това, е създаден виртуален свят, който се превръща в част от социална мрежа. Открития, пътуване и завръщане са трите главни дейности, от които се очаква да привлекат посетители и да стимулират въображението.
Пътешествието започва със закупуване на билета онлайн, както и сваляне на „Nippon Moon” приложението. Гостите ще могат да избират не само време за пътуването, но и темата на преживяването, тъй като всяка една от единичните, двуетажни капсули разположена на колелото, ще бъде с различна тема. Влизайки в посетителският център, те се оказват в "Залата на славата" (Hall of Fame) - динамична инсталация от цифрови фотографии, направени от посетителите по време на движението с колелото. Тези снимки могат да бъдат качени веднага още по време на обиколката и да се показват върху инсталацията при тръгване.
От мястото за проверка на билетите и гардеробната на приземния етаж, туристите преминават в кръгова рампа, където има храна, напитки и изложбени табла. Инсталирана е система, която ги уведомява за оставащото време до качване на борда. Досадното чакане на опашка е премахнато, оставяйки гостите спокойни и свободни да се възползват безплатно от всички удобства.
Интерактивността цели да направи престоят на посетителя активен, а не пасивен. Преживяванията и емоциите се разслояват между реалност и виртуалност. При напускане, следва втора кръгова рампа с допълнителни съоръжения и забавления и връщане до гардеробната на приземния етаж.
Романтиката е неразделна част от преживяването и гаранция, че проекта и дизайна на колелото ще останат в историята като новост в инженерното развитие и неделима част от съвременната японска култура.
„Приложението „The Nippon moon” е проектирано като част от стратегията за интерфейс потребителски опит, който може да се инсталира на смартфони и таблети. Този достъпен софтуер дава възможност за общуване между хората в различните капсули, докато са във въздуха.
Приложението позволява още и да се превключва от реална към дигитално променена гледка от капсулите, която се получава чрез увеличени реални техники в прозрачната им обвивка.

Концепцията за колелото не е нова, но идеята за сливане на енергичната конструкция с напълно интегриран виртуален свят, създава уникалния характер на "Японската луна".
Източник: bustler.net
Няма коментари:
Публикуване на коментар