Къщата има представителни функции - прием на високопоставени гости, затова оформлението и декора са призвани да поразят посетителите - архитектурните обеми, високите зали (височината на тавана в голямата зала е 14 м.), тържествеността на мраморното стълбище, прекрасните декорации на таваните, колоните, стените. За изработката им са използвани само естествени материали и старинни технологии. Може да се каже, че това е първият истински мраморен дворец близо до Санкт Петербург. Застроената площт на мозаичните мраморни подове е над 600 кв.м. От мрамор са направени външните колони, камините, колоните в залата и фоайето, облицовките по стените на първия етаж, стълбите и скулптурите. Всичко е изпълнено от най-добрите майстори в Италия и Русия.
Вторият етаж е замислен, като открита галерия в овална стая, с прозорци от всички страни. Централната галерия е декорирана с черни мраморни петметрови рицари - гиганти.
Авторът на проекта притежава няколко специалности, в това число художник-реставратор на монументална живопис. В неговият творчески списък е включена работата по възстановяване фреските на Александро - Свирски манастир. Реставрацията на живопис винаги се намира в тясна връзка с всички строителни процеси. И тук, в този обект всичко е издържано строго технически и стилистически безупречно. Цветове, дърворезба, скулптури, всички елементи на това плътно декорирано пространство са били разработени от множество майстори по скици на Игор Гремицки. Мрамора за скулптурите авторът е избрал лично. В Италия се изкачил до кариерата в планината Карари и посочил на майсторите кое парче мрамор да му отрежат.
За да се види колко представителен е дворецът, трябва да се обиколи и разгледа от всички страни. Авторът на проекта е предвидил смяната на зрителните впечатления. На партерният етаж има тренировъчна зала и рицар в "студен " романски стил. Тук са вградени 19 разновидности на мрамор и руски гранит и цари полумрак.
На горният етаж са огромната, окъпана в обилна светлина овална зала и ореховата гостна. Зрителят минава през много украсени преходи и художествени сценарии. Тежки римски колони се редуват с мраморни рицари, галантни сцени със стенна живопис, разкошни плафони, и разпръснати навсякъде орнаменти в бароков стил.
Авторът на проекта, архитект Игор Гремицки споделя:
Парадната стълба е едно от най-тържествените пространства в интериора. Целият декоративен арсенал на руският барок присъства тук - позлатени корнизи, скулптури, живопис, мраморни колони с позлатени капители, грандиозен полилей.
Овалната зала заема два етажа. Над украсата на двореца са работили повече от 130 майстори под ръководството на автора Игор Гремицки. Всички технологии са строго издържани в съответствие с древните.
В централната галерията на втория етаж са издигнати мраморни фигури на рицари с размери приблизително три човешки ръста.
Фоайето на овалната зала (още един шедьовър на интериорния дизайн) е изпълнено с пъстри мраморни подове - фигурите изглеждат като живопис – градени камък по камък. В интериора са използвани общо 19 вида италиански мрамор.
Коридорът е оформен като картинна галерия. От ляво и дясно има врати към отделни помещения. Тук декоративните мотиви на мраморният под са различни от тези в кръглата стая и фоайето. Това била една от основните задачи на проекта - нищо да не се повтаря.
В стаята - кабинет барокът отстъпва на заден план.
Стилът, който е избран за това помещение се числи към стил, по който са се увличали в Русия в разцвета на барока. Нарича се „Шиноазри”- мебели от черен лак и тапицирани копринени стени.
Спалнята - сложният декор на прозорците също е класически пример за бароков интериор. Многослойни меки ламбрекени, няколко вида богато драпирана коприна, закрепена към корнизи, на които пък са изрисувани медальони с ангели.
От двете страни на входното преддверие стилът е руски барок. Оформлението и декорите са проектирани и планирани да удивят посетителите с архитектурен обем и прекрасна украса.
Малката гостна е обзаведена като приемна - кадифени кресла със злато и елегантна зидана камина.
Ореховата стая е оформена с естетиката на рицарска зала - изобилие от дърворезба, камина и масивни готически столове.
В интериорът на църквата, на стъклопис е изобразено семейството на императора Николай II.
Иконостасът на църквата
На приземеният етаж има фитнес зала и плувен басейн. Фитнес залата е в романски стил с мраморни колони, тухлени стени и таван.
Входът към басейна е с барокови интериорни интегрирани стъклени врати в стил хай-тек.
При проектирането на басейна са използвани стилистични мотиви от античността, ренесанса и барока. Таванът над басейн е украсена с витражи.
Източник: liveinternet.ru
Няма коментари:
Публикуване на коментар