Bagger 288 е една успешна комбинация от авангардни технологии, изобретена от най-смелите умове на физиката, механиката и логистиката и илюстрира перфектно неизбежността на закона за ускорена възвръщаемост на вложените средства.
Машината е висока 96 метра, дълга 240 метра. Теглото и е 45 500 тона. Изпълнител на това чудо е компанията за производство на стомана Krupp - сега ThyssenKrupp, на която са били нужни пет години да я проектира и завърши през 1978 г. Производството и възлиза на 100 милиона долара. Оказва се, че с тези размери Bagger 288 е не само най-голямата изкопна машина в света, но и най-огромното превозно средство изобщо.
Той може да изкопае 240 000 т. въглища или 240 000 кубични метра при свръхнатоварване дневно. За работата на багера е нужно 16,56 мегавата електричество, доставено отвън. Изминава от 2-10 м. на минута. Шасито на основната секция е 46 м., разположено на три реда гъсенични вериги, всяка с ширина 3,8 м. Изкопният механизъм е с диаметър 21.6 м. снабден с 18 кофи, всяка от които с вместимост 6,6 куб. м.
На багера работят само четири човека. Двама багеристи, които се сменят, оператора на лентовия транспортьор и един началник смяна. За тяхно удобство в самата машина има оборудвани стая за почивка, кухня и баня с душ.
Построен е с цел да добива въглища в мина в Хамбах, Германия. До 2001 г. залежите били напълно изчерпани и той вече не бил нужен там. Три седмици и седемдесет работника са били необходими, за да бъде транспортирано устройството на 22 км. до находището Газвайлер (Garzweiler). За да се пресекат реките, са били полагани големи стоманени тръби и водата трябвало да прелива върху тях, за да се осигури гладка повърхност. Специална трева била засята, за да смекчи преминаването през някои терени. Разходите по тази операция възлизали на около 8 мил. долара (15мил марки), но придвижването по този начин било предпочетено, като по изгодно икономически, отколкото да се разглобява и премества на части.
Видео:
Източник: novate.ru/ en.wikipedia.org
Няма коментари:
Публикуване на коментар